måndag 31 december 2007

Årets sista dag!

Ja nu har hela 2007 gått....men det började ju nyss???
Så säger jag säkert om ett år igen.
Det har i det stora varit ett bra år, ett mycket bra år faktiskt!
Ser fram emot 2008 med spänning, kanske händer det nåt extra det året.....;)

Igår var vi ute och jagade igen. Gubben,Mellis, brorsan och jag drog iväg i ottan. Fick en fantastisk dag i skogen. Två minus och strålande sol ....... va kan man mer begära?
Ja en bra jakt förstås, men det blir inte alltid som man tänkt sig. Pang, ja hunden alltså, fick tag i älg så det bar iväg utom hörhåll på två röda. Under återkallningen av Pang stöter brorsan iväg två rådjur och då blir man lite trött......Älgjävlar!

Under kvällningen blev jag klen och idag sitter jag här men het panna och snorig näsa, medan Pang driver rådjur på andra sidan garaget. Ja vi har sån tur att vi bor på jaktmarken.

Nu sitter det en röd, vit och svart gäst på väggen utanför och det låter som den verkligen vill in. Kanske borde släppa in honom genom dörren innan han gör en egen ingång?


 Från birds.se
Gott slut och ett Riktigt Gott Nytt År på er alla!

PS! Skriv gärna kommentarer när ni är på besök. Kul och veta vilka ni är som är på besök så här årets sista dag. Jag ser ju er bara som besöksnummer.

Jag har placerat min blogg i
Oslättfors
på bloggkartan.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj :) tack för besöket! Det är alltid kul med nya ansikten. Önskar dig en trevligt nytt år!
/Frk K

Anonym sa...

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig,Mobergskan! Och krya på dig, hälsar en som nu är frisk!

Anna Stilla sa...

Hej!

Jag har hittat till dig genom Soffy. Hit kommer jag fler gånger för du har en finfin blogg!

Gott Nytt År!

Stefan Hage sa...

Hej,
Det är lite synd att du publicerar bilder utan tillstånd från mig som fotograf.
som du säkert vet så är det ett brott mot upphovsrättslagar och straffbart.

Bilden på den större hackspetten är mitt foto, så hör av dig så får vi fundera hur vi löser detta.