söndag 25 mars 2012

Johan Thunberg - Acrylmålning!!!

Hallå världen....ja nu kommer ni inte att tro era ögon...ha ha ha, vem fan läser det här? Ja ibland undrar jag vilka som läser min blogg som ju är ganska personlig och fungerar lite som en dagbok för mej. Har ibland funderat på att göra en seriös folkbildningblogg på jobbet, men det har inte hunnits med, så jag fortsätter väl här ett tag till.
Ja vad ska jag nu berätta?

Jo idag och i morgon ska jag gå på acrylkurs hos Johan Thunberg tillsammans med två andra släktingar. Ja vi är alla släkt med Johan så det blir en lite intim kurs med massa prat om gamla minnen och många skratt.

Fika är ju jätteviktigt när man är på kurs, så även här på Laxön och jag hade tagit med mig en toscaäppelkaka som vi svullade i oss!! Sen var det ju det där om vi skulle lära oss nåt också.
Jag kan sammanfatta kursdagarna så här: Skitroligt men skitsvårt!
Blev nog lite besviken på mej själv att talangen inte fanns där men nu har jag i alla fall provat och fått lära mej lite grunder i denna svåra konstform. Kanske gör jag en till tavla nån gång men bjuder er nu på en titt på mitt första alster i halvfärdigt skick.


Tjillevippen!!

Inga kommentarer: