söndag 6 november 2016

Novembers första vecka lider mot sitt slut



Det är söndag och det snöar ymning. Skogen är vit sen några dagar tillbaka. Skönt att det blivit lite ljusare igen. Det vita piggar upp.
Första snön kom denna vecka
Månadens första dag hade jag förmånen att delvis få jobba tillsammans med Stefan Barenfeld som gästade oss på en Studiekonferens med handikappförbunden. Han berättade för oss om olyckan och vägen tillbaka med hjälp av sitt intresse - Fisket! 


Jag snodde honom även på kvällen, då jag tog med honom till Oslättfors där han fick berätta mer om fisket tillsammans med Bernt Moberg som berättade om Testeboån. 45 personer kom och lyssnade vilket jag tyckte va jätteskoj.


Härligt också att få ta sig till jobbet i den nya bilen, rattvärmen sprider sig i mina händer och jag njuter av att det doftar nytt........


God choklad från Bilbolaget
Sen är det här en nagelvecka så jag jobbar på med kunder hela veckan och när fredagen kommer unnar jag mig en skön massage hos bästa Angelica. Gött å få bli lite omhändertagen och bortskämd en stund. Jag har också tagit ett viktigt samtal med min arbetsgivare - känns bra!

Tände några marchaller hos farsan samt gav honom ett hjärta i snön!
Den är alla helgons helg denna helg så farsan fick besök igår förstås. Mamma hade varit till mormor och morfar så jag tog farsan eftersom han finns ute i skogen. Att strö nåns aska där man tror att dom vill vara är en mycket speciell känsla. När jag gjorde det för drygt tre år sen blåste det lätt och lite av askan hamnade på mina fötter, som om farsan liksom ville hänga kvar vid mig på nåt sätt. Eller ville han inte bli lämnad där vi trodde? Ja hur det än var så va det så typisk farsan, att småjäklas in i det sista.

På dan igår tittade jag till stugan i Brännsågen och fick gräma mig lite över att jag inte hann måla färdigt!
Tjillevippen!

Inga kommentarer: