tisdag 11 januari 2022

Så var vi där igen då!

3 månader lite drygt fick vi vara på jobbet innan restriktionerna skickade hem oss igen. Känns lite si så där må jag säga. Det var skönt att komma in i rutinerna med att vara på jobbet igen och träffa nån kollega lite då och då. Men självklart ska vi göra vad vi kan för att minska smittspridningen och därmed jobba hemifrån igen ett tag.

Dock kommer vissa delar av jobbet, den analkande flytten, bli lite svår att göra hemifrån, men vi får väl packa ner våra rum på lite olika dagar så ska väl det lösa sig också. Nåt som är lite positivt med att bli hemskickad igen är ju att min köpstoppsmånad/er blir lite lättare att hålla. Tänkte försöka med både januari och februari denna gång. Inga onödiga köp bara det absolut nödvändigaste. En ganska kul utmaning att se vad som blir kvar i plånboken. (Kommer att gå åt till elräkningen förstås) Ha ha!!

Ja fy sjutton vad elpriset skjutit i höjden och inte så skoj denna gång när man har rörligt avtal. Men jag får trösta mig med att jag har tjänat mycket på det rörliga tidigare. Bita i det sura äpplet helt enkelt.


I slutet av förra veckan hängde fröken Elsa och jag med varandra några dagar. Då passade vi på att införskaffa en muminmugg med Filifjonkan. Jag har länge kallat Elsa för Filifjonkan så då skulle hon självklart ha en sån mugg.

Sen röjde jag upp i kreativa kaoset i helgen, det var välbehövligt ska jag säga. Usch så fort man rör till det när man ska hålla på med en det ena en det andra.
Men nu är det fritt spelrum för kreativiteten ett tag igen.


Tjillevippen!





Inga kommentarer: