fredag 26 september 2008

Vad roligt jag har haft!

Två semesterdagar är till ända men oj va mycket vi fått gjort.

Bild-192 
Alla bilder är klickbara!

Så här såg juniors hus ut när vi började igår. Vi målade allt det grå och började grunda takfoten.
Så här blev det!

Bild-143

Idag öste vi på med fönsterfoder och fortsatte med takfoten.

Bild-148

Det tar sig! Jag har bott på den där ställningen idag kan jag säga!
Inne händer det också en del.......

Bild-134

Delar av köket börjar bli klart!

Bild-135

Badrummets kakel växer fram.....

Bild-140

Fönsterbrädorna är på plats!

När jag kom hem lånade jag en lövblås och städade av tomten samt klippte gräsmattan för sista gången i år!

Det känns verkligen bra att ha hjälp junior de här dagarna och dessutom har vi haft kul!
Det är lite trist att det är så få saker en ryggskadad morsa kan göra men desto roligare när man hittar nåt man klarar.
Det stärker familjen när man kan hjälpas åt och ha skoj!

I morgon ska jag hämta gubbens son och göra nåt med honom eftersom gubben är i Norge å fiskar!
Vi får se vad det blir!

Trevlig helg!

Bild-117
Alice med sitt byte..... Sixten 4 månader drar skräckslagen därifrån!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut att bli ett fint hus... tack för titten i din blogg mvh /Janne

Anonym sa...

Oh, visst är det mysigt när man kan göra saker för varandra. När man kan både göra nytta och ha roligt på en och samma gång - så blir resultatet himla bra också.
Fint blev huset, tänk vad små detaljer kan förändra och hela saker. Som lite färg, eller några lister.

Just nu har vi mellangrabben hemma på kvällarn och hjälper till med takläggning. Om de bara kunde låta bli att regna lite också, vore allt perfekt. Personligen går jag inte gärna upp på taket. Känner redigt hur ont det gör om jag faller ner..*ler*

Trevlig blogg du hade, återkommer en annan dag.

MVH Anki