tisdag 18 januari 2011

En helt vanlig dag!

pip pip pip.......trycker på snooze, just idag trycker jag på snooze en gång för mycket och vaknar lite för sent. Men det är ingen fara, jag tror jag hinner ändå. Skrivbordet går ingenstans.
Slänger benen över sängkanten och staplar ner för trappen i sällskap av katterna Nisse och Sally, som varje morgon följer med in i duschen.
Innan duschen hänger jag en maskin tvätt och tömmer kattlådan, tar mina magiska droppar från Kari Kokko och hoppar in i duschen. Skön stund på morgonen.
Funderar på dagens klädval medan jag vant drar kajalen runt ögat samt färgar fransarna med en mascara av medelklass. Blåser håret torrt och drar lite vax i den långa luggen, rufsar till resten och sprayar lätt.
Jeans och skjorta blir dagens outfit. Provar matcha med guldigt halsband men det ser för pråligt ut så det blir järnhjärtat i halsgropen. Nu har det gått en kvart sedan jag klev upp.

Jag struntar i att äta frukost hemma, slänger ner ett par surdegsrågkusar i väskan som jag kan äta på jobbet.
Vilken tur jag har att Anders är ledig idag så jag slipper ta hand om djuren. I vanliga fall ska ju Vilda och Alice ha mat samt morgonpromenad och jobbar Anders får Alice följa med till jobbet. Men idag får de vara hemma båda två.
Hönsen ska ha mat och vatten men det klarar jag mej också undan idag.

Nu sitter jag i lilla pärlan, Seat Ibizan, som tar mej de två milen in till stan och jobbet på ABF. Ytterligare en skön stund på dagen då man kan filosofera lite över allt möjligt och ladda för dagens utmaningar på jobbet.

Idag skymtar inga djur längs vägen men många älgar har gått över vägen. Det syns tydligt i plogbrinken och på vägen där lite snö rivs ner i vägbanan vid varje övergång. Tacksam att de håller sej i skogen. Vill inte ha dem på huven.

Väl framme på jobbet är jag först, som vanligt, trots att jag är lite sen. Grabbarna ramlar in strax efter och vi tar en fika och snackar en stund om dagens övningar. Nu är det full fart som gäller och jag hinner undan med en hel del på förmiddagen trots Jörgens panikattacker som måste lösas hellst innan de uppstår. Men han är sån så jag har blivit van.

Ett bra samtal med Christina i Umeå genomförs strax före lunch. En lunch som jag idag tar tillsammans med grabbarna på jobbet. Vi går till Pigalle och äter. Jag smiter före tillbaka och hinner handla frukt till kontoret och checka av facebook innan lunchen är slut.
Eftermiddagen rullar på alldeles för fort och jag hinner inte med allt som bör hinnas med. Som allt för ofta tickar klockan förbi halv fem innan jag kan plocka ihop och gå hem. Jag stannar på Willys för att handla, känner mej sliten och köper färdig kycklingpytt samt frukt till en sallad. Åker förbi posten occh lämnar breven från jobbet och rullar så sakteliga hemåt i regnet som snart övergår i lovikkavantar, men innan jag är hemma har det slutat snöa.

Hemma väntar familjen som idag är tre extra hungriga, så det skiter sig styggt med en påse färdig pytt. Det blir en snabbtinad köttfärspåse och av den skapar jag en köttfärsröra med basilika och tomat, pasta och broccoli.

Laddar en tvättmaskin, en diskmaskin och skalar och skär frukten till salladen som vi äter till efterrätt i samband med dagens handbollsmatch. Hundarna Alice och Pepsi vill ut och pinka så vi tar en snabbis i snödrivan utanför. Grabbarna är i garaget och Malin ska strax börja jobba, hon får ta min bil eftersom grabbarna inte är klara med Pegutten.

En gammal bild från stationen i Oslättfors!

Nu är det lite rast och vila för första gången idag och då blir det ett inlägg på bloggen. Alice ligger framför brasan, Pepsi och grabbarna i soffan och Sverige förlorar mot Argentina i handboll.

Over and out!

Inga kommentarer: