fredag 18 mars 2011

Resor, jobb, träning och andra galenskaper!!

Ja nu blev det ett långt hopp i bloggen igen. Men va fasen...... när man har roligt går ju tiden så förbaskat fort. Dagarna fylls av roligt arbete, resor, konferenser, extraknäck, träning och funderingar över nya utmaningar i livet.

Jaha tänker ni, extraknäcker hon också, men det var en sanning med modefikation. Jag har i min anställning gjort ett inhopp i köket på vår kursgård bara. Ett intressant och roligt uppdrag men som gav trötta ben och träningsvärk i visparmen. 

I lördags höll jag en föreläsning om sociala medier för SRF. En utmaning kan jag säga. För hur lätt är det att ge blinda en "inblick" i sociala medier. Men jag tror ändå att deltagarna fick en uppfattning om hur våra nya medier fungerar och vad de kan vara bra för, även om man är synskadad. Att möta alla dessa människor med funktionshinder, som jag gör i mitt arbete, får mig att än mer uppskatta det lilla i livet. Det ger mig aha-upplevelser när jag själv gnäller över småsaker. Onödigt!

I samma universum funderar jag åter igen att utveckla mitt företagande. Men hur mycket tid får det ta och hur mycket orkar jag? Svaren på dessa två frågor måste besvaras innan jag går vidare i funderingarna. Men inom mig bor det ju två personligheter. En energisk och en lat och bekväm. Blev det tre? Nä lat och bekväm är en och samma person. Den energiske personen går på högvarv till å från och då bubblar entrepenadandan i mig. Men samtidigt försöker jag ju lära mig att vara i nuet och göra en sak i taget! Hmmmm!! Hur fasen ska jag få till det här?

Nä jag får allt sova på saken!
I morgon åker jag till Gläntan igen och visar gården för några tyska kunder som ska hyra av oss i sommar. Hoppas det slutar snöa så det blir bättre väglag än det som är nu! Fy sjutton, 1 dm nysnö!

Tjillevippen!! 

Inga kommentarer: