måndag 13 juni 2011

Studiecirkel Odla i Sand pågår just nu hemma hos mej!

Ja ni läste alldeles rätt, jag har en kurs i odla i sand, äntligen, efter många om och men. Tio hågade kursdeltagare anmälde sig i våras och i morgon är det examen! Undrar om de ska få varsin påse sand i present.

Det är ett härligt gäng som slåss med myggen när de skottar min sand. Ja för självklart passar jag på att bygga ut mitt perennaland när jag har "gratis" arbetskraft. Nja så är det nog inte, men skoj att kunna erbjuda praktiska övningar i utbildningssyfte. Verkställt i praktiken sitter alltid bättre än bara läst i en bok.

Så här stort var landet tidigare, nu blir det en halv gång till som byggs på.
Nästa år dags för vatten.
Tjillevippen!

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag anmäler mig till nästa kurs. Har pratat med en örtterapeut om att ha örtvandringar.
Kram Annie