måndag 9 november 2015

Novemberrusket är här (bara mobilbilder i detta inlägg)

Hualigen nu äre mörkt när man åker på morgonen och mörkt när man kommer hem. En småjobbig tid innan snön kommer då blir det ljust och glatt igen.

I lördags hade jag planerat att vara ute med kameran hela den ljusa tiden på dan, samt plocka mossa och annat vintergrönt till några dörrkransar. Men någon hade hört min önskan och bestämt annat. Det hällregnade nämligen hela dagen.
Då hamnade jag i nån slags slösvacka och gjorde mest ingenting. Offrande dock en timme på att rengöra duschen och fundera på en stor fyrdelad målning som jag ska skapa till jul. I tanken är allt så lekande lätt ju! :)


En sväng in till staden med tattartrucken blev det också i regnet. Alla djuren måste ju få mat och godis. Lite flytande gott till människan bidde det också.

Regnet lättade så småningom och några blå fläckar skymtade på himlen.
Då rullar jag åter mot guldet vid regnbågens slut.

Lite småmys till kvällen med god lax från sonens fiskelycka samt en flaska götta till matte som skämde bort alla djuren idag.

Så gryr då söndag morgon och den är lite ljusare. Hinner med att städa lite åt hönsen innan det är dags att börja jobba. I dag är det nagelfix på schemat hela dagen.


Måndag morgon är här just nu. Jag sitter och klurar på dagens uppgifter och mina tankar går till min kollega som kämpar med sitt tillfrisknande i Uppsala. Häng i nu för faan och gör som läkarna säger...vi vill ha dej tbx!

Inga kommentarer: