fredag 4 september 2020

Vette sjutton om det blev nåt svar

Häromdagen inledde jag ett inlägg med frågeställningen om jag förändrats nåt i samband med pandemin det har jag förmodligen. Om det är till det bättre eller sämre vete sjutton, men längtan efter att få beröra och bli berörd finns kvar. Självklart beröra både fysiskt och själsligt. Så om det blev nåt svar på frågan är tveksamt, men vi har nog alla förändrats på nåt sätt av detta.

Dagens djupa fundering handlar om nåt helt annat. Idag funderar jag på droger av olika slag. För det första firade jag 10 rökfria år häromdagen, sen har jag precis avslutat en reningskur/halvfasta på 14 dgr för att bryta med mitt sockersug och komma in i mer sunda matvanor igen. Har en liten viktökning att ta hand om innan det går för långt. Vill egentligen inte att vikten ska vara så viktig i mitt liv, vill helst känna att jag är okej som jag är, men eftersom jag tappat över 30 kg tidigare och mår bra av den förändringen vill jag ju inte hamna där igen. Alltid en kamp och jag är en tröstätare, så jag har lite att jobba med. Tack och lov stannar ju mina problem i och med detta.

Tyvärr finns det andra som inte har det lika lätt. Som har lite annat sug än socker och jag mår så dåligt av att se hur de far illa. De själva far illa, barn far illa, anhöriga far illa och det gör ont i mig. Att leva med nån som har exvis alkoholproblem är inte skoj för nån. Att alltid gå på helspänn för vad som komma skall. Förmodligen lite av samma känsla som kan upplevas om man lever med någon som är våldsam. Ofta hänger ju det även ihop. Nu ska jag inte grotta ner mig mer i detta just nu. Kanske blir det mer en annan gång.

Spretigt inlägg denna gång, vet inte varför, bara blev så...................

Nästa gång ska jag kanske beröra singellivet......om jag har feeling det vill säga.

Tjillevippen

Inga kommentarer: