onsdag 16 juni 2021

Elsa och jag åker till Grundsjön

Dom här underbara fräknarna. Önskar jag också hade några.
Nu ska Elsa och jag ut på tur. Den här gången ska vi ta bilen upp till norr. Men först ett matstopp och posta fakturor från Sandins. Elsa klistrade frimärken för brinnande livet så nu hoppas vi det ramlar in kulor på firman.


När man siktar sjön Naggen på vänster sida och sluttningen är fylld av lupiner.....då är det nära.

När vi kommer fram blir det en fika med nybakade bullar som vi har med oss. Carra är helt klart lite sugen på Elsas bulle.

Godmorgon rundan i trädgården... ner och kolla till dammen, som egentligen är en källa med glasklart vatten!
Mys med hundarna....
Lite vila medan farmor jobbar...
Sen äre mest hopp och lek som vanligt....
När jag jobbat klart drog vi till favoritsjön som jag så gärna ville visa Elsa. Där grillade vi korv och kastade macka. Tror MrB vann ;)




Kvällsturen med hundarna gick till Blåbärsudden som jag inte tog nåt kort på. Sen gick Elsa hem .....hon behövde lite steg ;)

Nu går vi till sängs.....Natti natti med vy över Gårdsjön

Tjillevippen

 

Inga kommentarer: