lördag 12 juni 2021

Rabarber, mete och födelsedag

Det är väl helt underbart med rabarber. Den första krämen, pajen, eller vad det nu blir på försommaren smakar ju helt ljuvligt. 
Att sen få ta cykeln till "kraftis" och dra några borrar gör ju inte dagen sämre.

I år är det full fart i växthuset, det växer så det knakar och redan dags för inläggning av gurka.


Idag var det så dags att åka och hämta MrB födelsedagspresent. En personlig tavla som Hannas mamma, Tina Eriksdotter, har målat. Jag tog med mig hundarna och åkte till Vittersjö fäbodar i Ockelbo.

Så fint hennes stuga låg intill sjön. Förstår att hon trivs där. Vi fick dock krypa in under tak ett tag då det kom en liten åskskur.


Så blev det då dags för födelsedag och tavlan gjorde den succe jag hade hoppats på. Som jag misstänkte trodde han först att det var jag som målat den men så detaljrikt måleri är inte min grej. Men Tina hade fått med allt jag ville. Så vi är båda supernöjda med hennes verk.



Detta inlägg avslutas med en kvällsbild från Gläntan och min björnsafari. Så årets första björn siktades i Hälsingland detta år. Tyvärr gick mötet så fort att det inte var lönt att försöka hinna få fram kameran.

Tjillevippen!

 

Inga kommentarer: