torsdag 30 juni 2022

Resten av juni..... en innehållsrik månad

Ja nog har jag ett omväxlande arbete alltid. Idag, 8/6, står jag och rullar älgköttbullar till ett tidigt midsommarfirande för internationella gäster på Kursgården Gläntan.
Ska bli kul att se vad de gillar vår mat!


Sticker upp en sväng till Olle och Fredrik och fyller på med lite energi....
...det gör Olle också. 

Dags att dra upp till Gläntan. Får en bild av barnbarnen från Elsas skolavslutning 9 juni. Hon är allt en fantastisk storasyster till Olle. Älskar dom här två från månen och tillbaka!

Armen är fortfarande inte helt återställd så det jobbas med skena på för säkerhets skull. Men nu är det kaffepaus på lastkajen.

Kul att fira midsommar ett par veckor innan ..... då blir det ju två gånger i år för oss.
Dags att börja med tårtorna.....

Utanför klär gästerna stången och musikanterna anländer. Nu ska alla gäster verkligen få uppleva en svensk midsommar i miniformat.

Så småningom åkte stången upp, men då hade jag fullt upp i köket. Men då och då sneglade jag ut genom fönstret och så alla hoppa små grodorna etc.... Så de gav sig hän i den svenska traditionen under ledning av Jenny Breslin.


Tre stora tårtor klara..... hoppas det räcker. Ja det gjorde det förstås. De fick äta tårta dagen efter också för det blev så mycket mat och dryck att de knappt orkade med tårta som efterrätt.

Klämmer in ett styrelsemöte på Kungsholmen en dag då åskan hängde i luften. 
Men det är vacker där ändå!


Sen stundar arbetsvecka på Gläntan innan det blir dags för semester. I år tar jag med Hanna som jag hämtar upp i Bollnäs efter att jag avslutat styrelsemötet på Kungsholmen. 

Vi jobbar hårt som vanligt men självklart har vi kaffepaus!

Å matpaus...... unnar oss pizza denna kväll, tillsammans med Stefan Wigö.
Sen åker vi på björnsafari......men ser bara en älg i en trädgård och fina vyer i sommarkvällen.
Bilder från Lappsten

På vägen hem åker Hanna och jag över skogen hem och då lyckas vi äntligen få se björn.
Fick med en liten filmsnutt med den gick inte att öppna här. Måste redigeras.


Äntligen hemma igen i den skira försommargrönskan.

Olle kommer förbi och städar lite!

Upplever återigen en härlig junikväll i trädgården.

Unnar mig lite ängsblommor 

Olle provar friluftshammocken med mej,,,spännande!

Men än mer spännande är det i garaget.....

å i blomsterhavet vid kransbindningen dagen innan midsommar.


Ja det blev en fin midsommar i år. Tyvärr va jag lite sliten och låg så det blev inget firande för min del. Men klänning åkte i alla fall på och så njöt jag i friluftshammocken på hemmaplan.

(innan hade jag varit upp till Mövens där jag tänkt övernatta, men det hade fler tänkt så därför for jag hem igen)

Hittade en otroligt vacker fjäril på vägen en dag!

Men sen blev det äntligen födelsedag för lille herrn Nils Olle Hellman!
Men vi firade flera dagar!

Här med kusinbarn från Umeå!

Alltså dessa kvällar.....kan de inte vara för evigt?


Elsa hängde med Umeåfolket och nu villle hon bli hämtat i Söderhamn så Olle Fredrik och jag drog dit och mötte upp på hamburgerhaket där det blev sen middag!


Tjillevippen!


 

Inga kommentarer: