lördag 30 juli 2022

En del av juli

Vi fortsätter kalasa med dessa två juveler i fokus. Elsa och Olle mina härliga barnbarn.
Sommaren 2022 är varm och skön och snart väntar en välbehövlig semester.

Olle käkar glass och tycker det är smaskens!

Delar av familjen annorlunda kollar paketöppning på altanen.


Ola, som har sina bin hos mig, lämnar en burk med nyslungad honung på min trappa. Tar en tesked och njuter av sötman ... mums! å tack! 

En stund med Olle, minns dock inte vad han åt med skeden, men det kan ha varit glass, för det är mums en varm sommardag.



Farmors solbrillor passar perfekt!


Årets första gurkinläggning, en liten burks med godis! ;)

En smarrig älgburgare går alltid i

Så blir det då dags för semester. Men först en sista tripp till Gläntan för lite jobbfix. Sen tar jag vägen över Orsa och Rättvik hem. 
Först ett stopp hos Sten i Mickelsvål där vi dricker bubbel på balkongen och njuter av utsikten.


Får några fina bilder på Olle, och så ringer telefonen.....
Det är sjukhuset i Gävle som ringer och mamma har gått i backen och ligger på akuten. Ringer Anders som gör ett pass i Ockelbo och ber honom titta in till morsan om han får en körning till Gävle.


Mamma ringer själv på morgonen och är lite omtöcknad men minns vad som hände. Känner att jag inte kan slappna av utan reser hem utan att stanna till i Rättvik som planerat.


En rejäl blåtira, axel ur led och en utslagen framtand blev resultatet av vurpan.
Morsan skrattade gott när hon fick se bilden och godkände motvilligt publicering.

Tjillevippen!

 

Inga kommentarer: