måndag 8 oktober 2007

Oj va länge sen

....jag skrev i den här bloggen. Men titta gärna in på den andra så får ni se många fina bilder från Mässan i Älvsjö i helgen, samt höstbilder från trädgården. http://oslattfors.tradgardsblogg.se/
Ja vi var ner till Stockholm och Älvsjömässan i lördags. Vi hade hyrt en buss så vi var 46 personer som rullade ner. Tyvärr blev jag och M som varit där förut lite besvikna för det var mindre inredning och design i år än förra året. Men det var absolut inte en bortkastad dag, fanns ändå massor att titta på. Skönt att bara göra nåt annat en dag.

Idag är det älgjakt men jag är på jobbet......hur är det möjligt??? Ja det beror på att jag inte har tagit ledigt och ärligt talat var det ett par år sen jag jagade älg nu, men gubben är ute så det blir nog en köttbit i frysen ändå.

Det är lite konstigt det här med intressen. När jag tog jägarexamen 1987 var jag het och intresserad....nu är jag bara och! Nä men ni vet så där lagomt sval. Kan lika gärna vara utan. Men saknar ändå spänningen när man hör drevet komma genom skogen och solen precis håller på att komma fram över en dimmig myrkant som exploderat i höstfärger. Pulsen ökar när drevet närmar sig, man gör sig redo, pulsen ökar ännu mer. Pang! Pang! Det smäller hos grannskytten, drevet är över, man är både glad och besviken. Ko och kalv är fällda, glädje för skytten och laget, min puls återgår till det normala och antiklimax blev en brakskit!
Ja som ni ser, en viss längtan tillbaka till gänget i skogen finns det. Framför allt en dag som idag då det är ett par plusgrader och strålande sol klockan 07,30.
Ha en skön dag - alla ni i älgjaktsskogen - och alla ni andra!

Inga kommentarer: