tisdag 23 oktober 2007

Tisdags tema: Saknad!

Har försökt att inte sakna allt för mycket i livet.
Saknad gör en ledsen och saknad tar energi.
Jag har mycket att sakna men när jag sätter mig ner och saknar blir jag bara ledsen och nedstämd.
Nu har jag suttit och läst bloggar i dag med tisdagstemat "Saknad" och inser att det finns saker så som nära och kära med mera som ändå bör få saknas lite då och då.

Eftersom jag har mist mitt hem för två år sedan så tror jag att jag har byggt en förbudsmur mot saknad för att orka ta mig tillbaka och skapa ett nytt liv.
När olyckan hände kände jag mig som flykting i mitt eget land.
Dryga 40 år av livet gick upp i rök bokstavligt talat och nu återstod bara det som fanns att minnas i hjärnan.

Så visst vet jag vad saknad är och jag kan idag känna en otrolig samhörighet med min döda farmor som också miste sitt hem i en brand när jag föddes.
En del släktingar har antytt att jag kom med olycka i och med detta, men nu har jag förmodligen fått mitt straff.
Nu blev det ett otroligt personligt inlägg av detta tisdagstema "saknad" men det brukar kännas bättre när man skrivit av sig lite.
Jag brukar göra det lite då och då men bara för egen del.
Nu gör ja stora framsteg om jag klickar på knappen "Publicera inlägg", då är det första gången jag blottar mig offentligt på detta sätt i alla fall. *skratt*
Ja jag har inte gjort det i verkliga livet heller, alltså blottat mig *ler*.
Tur att det humoristiska följer mig vart jag går!

Ha en skön kväll ute i stugorna!

2 kommentarer:

Mellan med mellis sa...

Hej!
Hittade dig här med :-)
Jag har oxå en blogg här

Undrar hur du får dina tisdagsteman?
Kajsan

Stina sa...

Ja, det är då tur att du har humor. Det kommer man långt med. Men det är jobbigt att gå igenom vissa saker som händer livet.Humor lättar upp i alla fall. Kramis