torsdag 26 juni 2008

Förlåt alla trädgårdsbloggare som saknat mig........

Jo som sagt är datorn tillbaka från sin resa till södra sverige på rehab... Tyvärr kom den hem i ett mycket bantat skick.. Med andra ord var den helt tom......

Nu hittade jag ju windows live writer som kan hjälpa till att göra inlägg här på bloggen. Tyvärr verkar den inte fungera med TB. Jag får forska i det.

Bild 136 Här är en bild på gubben Ove när vi var där och satt potatis.

Nu är den rejält på växen och snart går den i blom, sen är det bara att vänta.

Bild 051När jag var till Tullgarn slott hittade jag dessa superläckra ryggsäckar och väskor. Visst är de fina?

Ja det har ju även hänt massor i trädgården och jag har jobbat med mitt perennaland uppbyggt på bara sand.

Här kommer några bilder på hur det förändrats under de tre veckorna som jag jobbat med det.

Bild 207 Här är början! Massor av tidningar gick det åt!

Bild 210 Å massor av sand!! Den stora stenen i mitten hämtade vi från skogen med grävskopa!

Bild 216 Så här kom den stora stenen fram under sanden och fågelbaden kom på plats. Nu är det bara växterna som fattas.Bild 267

Ja det var det hele..... men nu har det blivit ännu större! Sista bilden togs 16 juni.....

Nu kommer jag att göra några olika inlägg om olika saker, så får vi se om jag snart kommer ikapp dagen datum.

Inga kommentarer: