söndag 5 oktober 2008

Allt sprider sig!

Här kommer ett multisvar på era funderingar på vad jag gör med 200 bullar!
Nån undrade hur många liter mjölk jag använde och det blir tre liter för att få till 200 bullar eftersom de är stora.

Å visst det här är min "Gör nåt oväntat dag"...... Bakar och delar ut bullar till dem som minst anar att de ska få bullar hemlevererade. Men även grannar och vänner får smaka på bullkalaset. (fast jag bor inte i höghus)

Ledsen Lotta att jag glömde att buda ner en påse!

rab

Prova att göra nåt oväntat för nån annan nån gång så får ni se vad roligt det är!

Plinga på hos den elaka grannen och bjud på en ljummen bulle!
Lägg ut en till tidningsbudet.....(ja i en påse då förstås)
Grannarna som jobbar med att rusta huset, osv...... det finns massor av människor som behöver bli glada av en kanelbulle.

Å det bästa av allt........ALLT SPRIDER SIG!

Le mot någon och du får ett leende tillbaka!

Ge av dig själv och du får nåt tillbaka!

Om alla skulle tänka på att sprida något positivt varje dag så skulle vardagen bli bra mycket roligare. Det tråkiga/sorgliga kommer ju ändå!

Bild 027

Uppmaning!

SPRID GLÄDJE, LYCKA, VÄRME och OMTANKE osv..

Å glöm inte......tjurighet sprider sig också!!!!!

Ha en underbar söndag alla goa bloggare och vänner som läser min blogg. Ni gör min dag när ni kommenterar mina inlägg. Det sprider sig också.....*ler*

3 kommentarer:

Bettans Bravader sa...

Hej ,ja 200 bullar kan man lätt göra sej av med.har ett minne från ett 10 år tillbaka då jag å då den 10åriga dottern bakade bullar,deg på deg vi var nog uppe i 400 ,haha vi glömmer det aldrig nån av oss.å jag ser att du gör snurror som jag oxå.så kul att baka.Ha de gott /Lisbeth

Anonym sa...

Tack Kerstin, det här inlägget fick mig att känna mig lyckligare än jag gjort på mycket länge.
Det är folk som du som gör världen till ett bättre ställe.

Bara ett stort tack för att du får mig att åter tro på människor.

Även utan kanelbullar känner jag din värme

Ellis sa...

Åh - hittade precis din blogg och detta var det första inlägg jag läste. Jag blev alldeles tårögd...
Vilken härlig människa du verkar vara!
Nu vill jag också baka bullar!

Dessutom ska jag kika vidare i din blogg. Ha en skön lördagkväll!