måndag 19 oktober 2015

Oktobermorgon

Frost på bilen, glömt ställa värmaren.....brrrr. Hönsen vill ut och kacklar för fullt, tuppens hesa galande dränks nästan i hönornas kackel denna morgon. Hoppar ut i morgonrock och befriar hönsen samt startar värmaren i bilen.

Äta hemma eller på jobbet? I dag blir det hemma tillsammans med hundarna som idag lugnt å stilla äter ur varsin skål utan att sno nåt från varandra. Rastar jämtarna och ställer av dom i hundgården. Dom ser inte så glada ut men de har ju inget val denna morgon. Jack russeln smyger runt bland älgbenen på gräsmattan och är som vanligt mer intresserade av å äta än å pinka.

Nu har bilen tinat upp och jag packar mina grejer och börjar så sakta rulla in mot staden och en dags arbete. Solen är precis i sitt startläge och det skapar en del trafikproblem när den skickar sina strålar rätt in igenom vindrutan. Men jag njuter ändå, den inger hopp!

Runt nästa krön kommer den att lysa mig rätt i ansiktet!
Dimman dansar lätt i solens strålar.
Bilderna är helt oredigerade och klickbara för större titt ;) Det är nåt visst med mornar, även om man är vasinnigt trött.
 Jag gör ett par stopp till under morgonens tur till jobbet. Det är svårt att låta bli att föreviga vissa ögonblick. En frostig grästuva som gungar i en strimma av morgonsol. En lövhög som gnistrar i hundratals nyanser av höstfärger. Eller några rådjur som betar av de frostiga gräset. Tyvärr var fel objektiv på kameran så rådjursbilderna gör inte verkligheten rättvisa, men jag bjuder på dom ändå.

Det här var den enda där alla tre fick plats

Nu ser dom mig i diket men eftersom det är på så långt håll låter de mig fota klart!
Dagens lärdom......Åk aldrig utan "bazookan" till kameran!

Inga kommentarer: