söndag 25 oktober 2015

"Kreativitet är nödvändigt för att det ska vara nån vits med att överleva"

Ja så skrev jag på facebook för fyra  år sen. Om jag kom på det själv minns jag inte men det stämmer ju fortfarande i alla fall. I går hade jag en kreativ dag då känslan drev mig framåt i många timmar. Men ska jag vara riktigt ärligt så var det en hel del inre tvång som drev på också.

Många mössor och pannband blev det.
 När man skapat färdigt infinner sig en jäkligt skön känsla. En känsla av tillfredsställelse. Det är inte så ofta jag dyker ner i tyghögarna numer men när jag gör det mår jag riktigt bra. Det är nånting med alla färger som ger mig energi.
Dock skulle jag ge mig på en ny modell av byxa igår....en haremsbyxa till barn.. Inga problem med mönstret men nåt slog slint i overlocken och min skalle så vi blev rejält osams. Det blev en byxa men med en viss justering av moedllen. "Fniss"

Jag fick en kasse fina vinteräpplen av en en kollega häromveckan och nu va det banne mej dags att ta hand om dem för att kunna njuta av dem i vinter. Jädrar va äpplen jag skalade. Kokar dem några minuter i sockervatten och fryser för att njuta i vinterns äppelkakor.

Äppel päppel pirum parum - skjuts in i frysen!

Någon form av diagnos har vi nog alla. Jag har inte min på papper men när jag väl är igång drar jag gärna på fullt ut och matar på liksom. Kör så länge det finns energi för att sen kunna dunsa ner i soffan och njuta.

I veckan som gick köpte jag en bonnakaka på Bodins bageri i Gävle, bara för att jag blev såå sugen. Det är verkligen min älskingskaka, men jag får sällan till dem själv. Nu lusläste jag en massa gamla recept men chansade på ett nytt som jag aldrig provat. 

Här ligger de och väntar på lite värme
^Å här är dom klara och dom blev nästan perfekt, för min smak! ;)

Idag ska jag jobba med naglar så då får vi ta ut kreaktviteten på dem. Men först ska jag ta kameran med mig ut en sväng i det vacka vädret. Hösten har varit och är fantastisk i år.

Tjillevippen!

Inga kommentarer: