fredag 12 februari 2016

Drivkraft ??????

I morse läste jag ett inlägg hos Jonna Jinton med en frågeställning: Vad är det som driver dig? Driver dig att leva och göra det du gör?
Jag började skriva en kommentar till Jonna och den fick mig att tänka lite djupare på frågan. Det dök då upp även andra funderingar.

Jag får ofta höra: Men håller du på med allt du? Hur fasen hinner du med? Vilar du aldrig?
När man får dessa frågor ger det en liten bitter eftersmak. Man börjar fundera på vem man är, vad man gör och varför. Hur upplever andra människor just mej. Är jag ett "duracellhot" ;) eller varför får jag dessa frågor? Blir folk provocerade av det jag "hinner med" eller?  Är det nån form av avundsjuka?

Vad är det då som driver mej att vara den jag är? Jo det är ju det att det är så förbaskat roligt att vara nyfiken och skapa. Jag är en periodare (utan alkohol) som skapar olika saker i perioder. Men det är just skapandet som jag tror är min drivkraft. Att få nånting ur händerna. Att ge tanken ett fysiskt liv. Sen finns det även en annan drivkraft och det är den att dela med sig. Jag brinner verkligen för att lära nytt och sen lära andra och "skapa lust" tillsammans med andra.

Glöm inte å läsa det här! Ibland har jag inte ett dugg lust att göra ett förbannade dugg å då ligger jag på soffan och bara latar mig! Så det så!

Tjillevippen!



Inga kommentarer: