onsdag 10 februari 2016

Nu har det gått en dryg månad igen

Å vi fick ju som sagt lite snö efter nyår och närmiljön blev genast lite tomtelik. Sen har den tinat bort igen men nu kommer det ny! I skrivande stund laddar jag för att ha lite kurs i overlocksömnad med fem "elever". Ska bli skoj. Men nu tittar jag tillbaka lite på månaden som gått och skriver ner några händelser.

Katten Nisse har hittat en ny favvoplats.....en pusselkartong som dock är lite för liten vår min gigantiska katt.

13  januari inleddes årets detox-period. 10 dagar med "vatten och bröd" väntade och lunchväskan kunde se ut så här. Inte så upplyftande......

...... men skam den som ger sig. Jag klarade 10 dagar med bravur. Gick verkligen hur bra som helst. Sen om kroppen blev nå piggare vete faan! Män hä ä gjort nö!

Underbara morgonturer till jobbet när snön ligger vit på fur å gran.

Min lilla firma överlever men dock på minifart, men några stamkunder servar jag fortfarande med nya fina naglar. Sömnad och andra "konst-igheter" ligger vi lågt med eftersom tiden....hallå, är den nån som sett den???

Storbrudarna vilar i köket efter en lång dag i hundgården. Vilda har svårt att släppa in Chila i kojan men snart ska hon få en egen....snart! :)

Morgonljus är så vackert!!! Synd jag inte är morgonpigg. Idag åker vi mot Sandviken och möte med X-ing Gävleborg "Hela Sverige ska leva"

Sol i hjärta sol i sinne.....fina stunder sparas i minne!

Elsa och jag tar en sparktur nu när hon äntligen kommit hem från soliga Florida och sitt besök på Disney World...... ett stopp vid kyrkan för å mata änderna.

På jobbet har alla börjat sticka och virka på rasterna......fick ett anfall jag med, men nu har det gått över igen.

En tidig morgon träffar jag Jonas vid kyrkan för att be honom offertera nedtagning av träden och efterföljande stubbfräsning. Här mäter han hur stor lastbil som vi får in mellan grindstolparna.

Jag hälsar på Ingeborg en dag i slutet på januari. Jättetrevlig kväll då vi bytte tulpaner med varandra. ;)

Här sitter småflickorna och väntar på att få slicka mattes glasskål.

Åsså plötsligt händer det igen......symaskinen kallar på mig och en höna skapas och några små tetror.........

Den här bilden är lånad av Sara Skoog-Waller
I söndags gjorde ett gäng ett jättejobb vid kyrkan. De röjde bort all sly som skymde vår vackra kyrka. Toppenskoj att se att de var så många som hjälptes åt.

När man är beroende av Maja-lyktor och Hinza-väskor då är det extra skoj när det kommer paket med detsamma i. Ett litet första smakprov på vårens lyktor..... men det kommer mera.....

Si så där ja, nu var detta långa bildinlägg slut!

Tjillevippen!

Inga kommentarer: