söndag 31 juli 2016

Juli kom med sol värme och semester?

O
Så kom då äntligen årets semester. Som jag längtat efter lite lugna dagar. Dagar som jag kunde spendera hur jag vill. I skogen, på sjön, i stan, i trädgården eller nån annanstans där jag lägger min hatt eller stannar upp med kameran.
Tyvärr blev det inte så många turer med kameran den här sommaren. Men mobilen är ju alltid med som tur är. 
Att vara kyrkväktare i Oslättfors kyrka är en syssla som har sin topp under sommarmånaderna. Så även i år. Jag gjorde många pass i år för jag var ju mest hemma på semestern. 
Att vara i skogen långt in på kvällarna är ju en favoritsyssla. Den här kvällen åkte jag bara runt i bilen på alla möjliga skogsvägar. Den här bilden tog jag påSidbohällsskogen.
På en av mina myggrika hundpromenader stötte jag på denna skönhet strax utanför Lugnet. Dess ägare flanerade längs brukshästar och njöt av omgivningarna. Jag smygtog en bild!! 😉

Lundbosjön inväntar en påfyllning i form av regn. Dock kortvarigt. Kvällsfisket gav inte mer än lite betesfisk. 
Att få guppa på havet en semesterdag är ju inte helt fel. Hängde på borsan till Axmar och blötte diverse beten......men....matsäcken va god! 
Naturligtvis levererade denna sommarmånad även många roliga stunder med denna fantastiska tjej som förgyller och berikar mitt liv nåt alldeles extra. Rappa repliker och kluriga frågor och alltid nära till ett skratt. Svårslaget umgänge!! ❤️






Inga kommentarer: