torsdag 13 oktober 2016

En helt vanlig dag och en tillbakablick!

I morse när jag skulle åka till jobbet började jag helt plötsligt tänka på branden i oktober 2005. Vet inte riktigt varför men det började när jag jag blåste ut ljusen på frukostbordet och fick den där stearindoftande röken i näsan tror jag. Det triggade igång minnet helt plötsligt, även om stearinljus inte hade nåt med saken att göra. Men vår hjärna är ju lite komplicerad så den gör lite som den vill ibland.
Nu satt minnena där igen, på näthinnan, i luktsinnet och i smärtan.
Kanske var det för att jag såg de rökskadade kryckorna i ladan i går som hjärnan spelade mig detta spratt.
Glad att det inte dyker upp så ofta och glad att jag sällan ser tillbaka utan mestadels fokuserar på idag, i morgon och möjligen nästa vecka ;). Tacksam för den förmågan.

Utsikt från jobbentrén!
En helt vanlig dag ja, jo det var väl tanken när jag gick upp i morse. Tuppen va galen för att jag stängt in honom i går kväll när han leevde rövare efter kl 22. Fan han ska sova då. Hundarna ville ut och jaga och jag skulle kravla mej iväg till jobbet. Nu sitter jag då här på jobbet och har nyss ätit lunch. Det blev sushi idag, trots att jag är fryssen som få. Blodet känns kallt i kroppen.



Jag skriver klart det här inlägget ikväll så får vi se hur dagen har slutat!

Tjillevippen så länge!

Hej igen. Nu är det snart midnatt och jag sitter uppkrupen med täcket i soffan. Har sett en gammal Maria wern på tv. 


Det hände inte så mycket av värde efter lunch. Jag jobbade undan en hel del i högarna på skrivbordet. Återlämnade en efterlängtat häst till Otilia och rullade hemåt i ett höstfagert landskap. 

Lagade lite mat och hamnade i tv-soffan. Det va ju hockey. Brynäs -Leksand ett derby som alltid är speciellt. Den här gången gick bortalaget segrande ur striden. 

Rastar djuren och avslutar dagen på spikmattan! 

Ja det va nog en ganska vanlig dag trots allt. 

Chila inspekterar en nyskjuten älgtjur!