söndag 2 maj 2021

April är här igen.....och jag är kär igen....eller hur gick den nu igen?

Nu blev det ännu tokigare med bilderna i detta inlägg. Tänkte dela upp månaden men bilderna kom liksom huller om buller så jag trasslar mig igenom april och hoppas nästa månad blir lite mer ordning.
Så här blir det när man dagbokar en månad i taget. Borde verkligen skärpa mig.



Men i alla fall så inleder jag månaden med några dagar i Grundsjön tillsammans med MrB som jag faktiskt är rätt förtjust i. En enkel man som gör mig glad.
I hinken här under så finns det mört från Testeboån och nu ska vi prova om gäddorna i Grundsjön tycker om dom.


Om sanningen ska fram, och det ska den ju oftast, så fick vi inte så många gäddor på testebomörten. Däremot fick jag äntligen lära mig hur man tappar björksav. Inte så svårt men man ska ju komma sig för också, samt vara noga med var och hur och på vems björk man gör åverkan.


Mr B har påbörjat en rust på övervåningen....glatt hjälpte jag till och rev bort lite masonit på väggen, dock blev det inte så bra så det åkte upp gips i stället. Så man ställer till det ibland.


Veckorna går och vi jobbar fortfarande hemma. När jag inte orkar sitta åker datorn upp på en kartong så jag får stå och jobba ett tag. Då känns allt lite bättre en stund.


Lunch måste man ha när man jobbar. Snabbt å enkelt, lite pankopanerade kycklingbitar i airfryern och vips så finns det lite mat på tallriken. Men nu längtar jag efter lite uteluncher med kollegor.


Lite färgfrossa måste man också fixa emellanåt. Jag har kommit av mig lite med målandet på sistone. Blivit mest häng vid symaskinerna. Men jag är ju periodare så antar att jag bara får gilla läget och hänga med när det svänger.





Nu har Alice och jag hämtat hundmat vid Fodaxbilen i Hagsta. Så smidigt att ha mat hemma i frysen, det är drygt med färskfoder så denna laddning räcker länge.


På den extra breda fönsterbrädan börjar det bli trångt. Det växer otroligt bra i år. Kan vara för min nya belysning kanske. Gurkorna blommar redan och många stora plantor har åkt ner i hinkar och fyller nu delar av vardagsrummet också.





Sent i april åkte jag upp en sväng till Grundsjön igen och en morgon såg det ut så här. Fan nu ska det ju bli vår.


Men innan den snödämpan kom hann vi ut å hälsa på herr och fru Bäver. Tyvärr va varken han eller hon så särskilt sugna på att få gäster så de gav fan i att visa sig helt enkelt. Så vi fick nöja oss med att kika på huset utifrån.


Vem sa nåt om att jag inte har alla hästar hemma???? Just i detta nu är det rätt fullt i knivlådan i alla fall 😂😂
Barnbarnet Elsa och hennes kusiner på båda sidor behöver hästar så då syr vi hästar, allt efter deras egna önskemål om färger och prickar etc....


Här hemma har jag också börjat tappa björksav, faktiskt riktigt läskande dryck. Björken som jag tappar ur är min egen och ska så småningom fällas, så det är inge synd om den.


Orrtupp i björk får denna bild heta ;)

Tungan rätt i mun här.......

En vårmålning blev till härom dagen

Å dessa ljuvliga blommor som ger sånt hopp.....

Dags att vårstäda.....
Nähä..... inte det...Avvaktar lite me det då....

Ja får det bara gå nån dag är det vita borta igen och vi får en fin dag vid bäcken i Skarven


En runda på skogen är aldrig fel. Både Herr Tjäder och Orre visade upp sig.




Vårmössor till alla kommande knoddar...ja dom ligger fortfarande i magarna allihopa.


Nya tekniker växer fram.... Acryl ink, vatten och plastfilm....så började tavlan som visades tidigare i inlägget....

Gammal klasskamrat opererar diskbråck och ska uppmuntras så jag syr en väska i hennes färger och skickar upp till Torpshammar. Hoppas hon kommer att gilla den när hon kommer hem och har paket i lådan.


Påsken är här lite snö kvar i Grundsjön
Jag och Carra snackar om livet.

Sen åker vi och tittar till Lanäset. Detta fantastiska ställe som jag vill ha. Egen sandstrand, fina gamla hus, inga grannar, nästan aldrig någon som är där heller mer än klipper gräset. 



Påskdrinken före maten.....
Å lite påsklunch ellker middag....vad vet jag efter den drinken....


Tijillevippen!








Inga kommentarer: