onsdag 12 maj 2021

Våren är här

Nu äre dags att piffa upp "oljebon". Ja det här är en liten bod som står kvar efter att det har varit lanthandel på gården. Här förvarades olja, besin, fotogen etc som såldes i butiken. Då fick man gå ut hit och mäta upp den mängd kunden ville ha från de stora faten. Det fanns även en bensinpump intill där man kunde tanka bilen. Den fick min gamla klasskamrat Klas för att ha på sin gård.

Men nu är dörren svart å fin igen och brandriskskylten får sitta kvar.

När man gjort ett ryck här hemma kan man åka upp till MrB och bli lite ompysslad.
Den här gången fick Alice följa med på tåget!

Här ligger fortfarande snön och isarna kvar och som vanligt här uppe blir det några utflykter i närområdet.



Även här kan man hitta lite sopor efter "stanare" när vi promenerar till en del vindskydd. Men det är inte fullt lika som här hemma. 


Men mitt ute i ingenstans ligger det små övergivna hus... Ja det här tror jag användes av nåt jaktlag vill jag minnas.
Men fint beläget intill sjön.

Idag har jag lite sällskap när jag sitter och jobbar. Två av tre hundar har planat ut nedanför skrivbordet.

MrB är ute i växthuset och donar medan jag jobbar vid skärmen. Jag smyger ut och tar en kopp kaffe lite då och då mellan Teamsmötena.



Nu vilar både jag och hundar en stund i soffan. 


Tjillevippen

 

Inga kommentarer: