lördag 11 april 2020

Maj-björn 2019


Va roligt att så många har läst inlägget om möten med björnar tidigare i veckan.

Det är riktigt kul att vara tillbaka i bloggvärlden igen. Kommer väl inte att bli inlägg varje vecka men nån gång då och då om det kliar tillräckligt mycket i fingrarna. Men som det var tidigare kommer det förstås att handla om allt mellan himmel och jord. Högt och lågt, det jag vill dela just i den stunden.

Nu kanske jag kunnat berätta om vilken fruktansvärt tråkig långfredag jag hade i går men den är ju över nu så varför lägga mer energi på den. Nu är vi här och idag är det påskafton. Jag har varit till affären och provianterat för några dagar till. Det va väldigt lugnt på affären så det gick bra att hålla avstånd, som sig bör i dessa coronatider. Fy vilken otäck virussjukom det är och vilken jobbig situation vårt land har hamnat i, ja hela världen förresten. Vi får ta en dag i taget och vara rädda om varandra och hålla fast vid tron att det blir bra om vi hjälps åt.

Ja men då ska jag försöka dela den filmen på björnhonan med tre ungar som jag mötte i maj förra året. På filmen syns inte ungarna så bra men jag satt ihop snuttarna jag filmade med mobilen och avslutade med en stillbild på de tre juvelerna.
Det sägs att det inte är så ofta en björnhona får behålla alla sina tre ungar, av olika anledningar som jag inte tänker gå in på. Men i höstas sågs denna hona med sina tre ungar så så länge vet vi att de var kvar i alla fall. Nu får vi se om någon får syn på henne den här våren och om de fortfarande hänger ihop.

Nu är det bara att hålla tummarna att filmen laddas upp och att den går att se. Inget märkvärdigt men ändå....... Tjillevippen!

Å Glad Påsk!


Inga kommentarer: