måndag 6 april 2020

Mobergskans återkomst i bloggvärlden

Hej, jag är tillbaka, för det kliar i fingrarna. Jag känner mig redo att ta upp mitt bloggande igen för att det är massor av tankar som måste få komma ner på skärmen. Jag har ju varit borta ett tag från detta och det har sin förklaring, som vi tar en annan gång.
Nu känner jag att det är ett måste för mig att öka användandet av sociala medier för att inte bli helt snurrig av detta Coronavirus som påverkar oss alla på något sätt. Mer eller mindre.

Som de flesta av er vet trivs ju jag utomordentligt bra med mig själv, sitter å tomglor i skogen, skapar i ateljén, pysslar i trädgården ja listan kan göras lång. Men NU, när jag MÅSTE distansera mig för att NÅN ANNAN (läs Corona) har bestämt det. Då är det inte så jäkla skoj längre. Å nu börjar det märkas på mig så därför kommer mina kontakter på sociala medier att väckas till liv och bli än viktigare för att jag ska känna att det är värt det. Värt att välja livet!

Oj det sista kanske lät lite dramatiskt men jag menar att det är viktigt att vi sätter hälsan främst och att vi inte får tappa tron på framtiden, för den kommer, det kommer att bli bra. Men kanske inte för alla av oss och för att de som drabbas allra värst inte ska bli fler än nödvändigt måste vi alla dra vårt strå till stacken. Både vad gäller att minska smittspridningen och i möjligaste mån stötta de företag som drabbas. Det är ingen lätt ekvation att lösa det här men jag gör så gott jag kan och det är det vi alla ska göra utifrån vår förmåga. Var rädd om varandra på alla sätt! 



Inga kommentarer: