fredag 24 april 2020

Nu finns det ingen återvändo

Som jag nämnde i något tidigare inlägg har jag fått jobba lite med mig själv i det faktum att jag ska synas och höras på ett Youtubeklipp om bokashi. Det var med glädje jag först tackade ja till att låta mig filmas, tänkte att det skulle vara lika  kul som att hålla en presentation live. Jag gillar ju att förmedla det jag själv brinner för. Men att det sedan skulle visa sig vara jättejobbigt att se och höra sig själv va inte något jag hade med i beräkningen.

Men efter att ha filmat mig själv några gånger och förlikat mig med att jag inte blir bättre än så här i bild så bestämde jag mig för att släppa prestationsångesten och låta det bli som det blir. Det viktiga är ju ändå att väcka intresse om, i det här fallet, bokashi. Kanske blir det även lite mer så småningom.

Som ett led i att jobba vidare med mig själv kommer jag att dela en länk till filmklippet här nedan så ni kan gå in och titta. Följ sedan gärna ABF Gästrikebygdens egen kanal AGERA där det löpande kommer att sändas korta folkbildande filmer om många olika ämnen. Hannas serie, där jag medverkar, heter Jordnära och kommer att vara kopplat till uteliv och natur.


Där tog jag då ytterligare ett steg i livet. Kanske inte så stort men jag gjorde ändå nåt annat än det jag gör i vanliga fall och kanske har jag nu klivit över ytterligare en tröskel som gör det lite lättare att förmedla saker jag så gärna delar med mig av.

Tjillevippen!

1 kommentar:

custus sa...

Hej Kerstin, angående syraströ osv, går det att använda mjölksyra 80%ig som späda ut till nåt, ja hur mycket? som man kan köpa på flaska? Jag har ju sånt till ölbryggning för att sänka pH i vörten! Kanonbra film ser fram emot nästa inslag 😄