söndag 27 januari 2008

Alice dagbok!

Vaknade tidigt..........hoppade ner från mattes säng och satt igång att jaga katt. Matte hängde med ut och hämtade tidningen. Då passade jag på att dra......då fick jag höra alla fula ord som matte kan, tror jag. Så det var bäst att ge sig iväg hemåt efter en stund.
Ni skulle se matte.....hon festade igår och så gick hon med mig till brevlådan i morgonrock....Ingen vacker syn kan jag ju upplysa er om!


Nu tänkte jag berätta lite hur jag mår efter att ha medicinerat i tre dagar. Ja för er som missat det så var jag till veterinären i torsdags för att jag har haft problem med halsen i tre månader.
Jag blev sövd och undersökt "långt ner i halsen" (obs! Linda var inte med) ..... Bronkit blev diagnosen och jag fick penicillin och cortison så nu har jag ätit det i tre dagar och faktum är att jag mår mycket bättre.


Jag ska be matte ringa och berätta det för veterinären då blir han säkert glad över att träffat rätt i att ställa diagnos.


Vov vov det var allt för idag!

Inga kommentarer: