torsdag 10 januari 2008

Tjäderjakt och positiva vibbar på jobbet!

Igår hände det saker!

Gubben sköt två tjädrar och Alice var med och letade reda på dem åt honom. Måste väl skriva att de är duktiga båda två när det vill sig! (Gubben läser ju alltid bloggen)


Men visst, det är kul när det lyckas och sen blir det naturligtvis en kanongryta i goda vänners lag!


Men som sagt, det hände mer saker!


Jag hade samtal med mina chefer igår och innan vi skildes åt hade vi kommit överens om att försöka plocka in en extra resurs i ett halvår.
Gud så skönt!
Det var som en tung sten föll från mina axlar och idag har man arbetat med en helt annan känsla än tidigare i veckan.
Kanske klarar jag denna svacka utan att gå in i den beryktade, för tredje gången.
Men man ska inte ropa hej.......... än är inte faran över.

Nu ska jag hoppa ner i lopplådan och slåss med mina löss och försöka sova min skönhetssömn. I morgon är det ju fredag igen!


Natti Natti

1 kommentar:

Linda Lunda sa...

Kan man göra 'solfjädrar' av rompen? Ser ju lite läskigt ut med den lilla blodiga stumpen längst ner.. annars är den fantastik !