tisdag 26 februari 2008

Lofsdalen dag 4

Morgonpromenad med Alice, Marie och Louise till Lisas Bod.
Alice fick inte följa med in så jag gjorde en snabbsväng in och kollade av om hon fått in nåt nytt sen i julas när vi var här sist.
Naturligtvis hade hon det så jag får gå tillbaka utan hund!
Eftersom jag inte hade nån lust att åka skoter idag så stannade jag hemma när de andra for iväg. Jag bestämde mig för att gå tillbaka till Lisas för lite shopping. De andra åkte till backen och några drog iväg på skotrarna.
Vädret idag var inte det bästa. Mulet och snö till och från!


***********************


Som sagt jag gick tillbaka till Lisas och här kommer några bilder därifrån!
Vad jag handlade får ni se ern annan dag!


Härlig blåvit serie!

" Gamla" almanackor som jag missade att köpa. Marie blev också sugen så vi får väl gå en gång till innan vi åker hem!

Så här mysigt är det i Lisas bod!




Tupp och höna som väntar på att komma till ett eget hönshus!


Bukowski nallarárnas eget skåp!

Jag tog en extra lång promenad med Alice på eftermiddagen och sen ville hon vila på Maries kudde!


De som åkte skoter drog till Tjärdammskojan och grillade mackor!
Så här såg det uta där.





Det var allt för nu!
****************************
Nu ska vi vräka i oss räkor!!!













4 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Sitta där i stugan med snö utanför knuten, äta gott och vila upp - det är du välförtjänt av! Tänk inte på oss som jobbar och sliter och äter husmanskost och tar på simfötter och cyklop innan vi går till jobbet! :) Kram 8`)

Anonym sa...

Hej!

Tack för kommentaren!
Vi kanske är släkt på nåt vis, hehe...

Anonym sa...

Så fina bilder du visar! Det är kul att åtminstone få se vintern på bild. Här nere i Västmanland vill jag bara ha vår nu eftersom vintern har trilskats så länge. Vad avundsjuk jag blev när jag såg hyllan med Bukowskinallarna... Fast det var nog tur att jag inte var med... Det blir så dyrt då...
Ha en fortsatt skön Lofsdalsvecka!
/Waern

Anonym sa...

Att få se solen om så bara på bild,härligt. Det är mysigt i Lofsdalen har varit där några gånger. Jag minns renskavspizzan särskilt, men våfflor på fjället mums.//Queensize