söndag 6 juli 2008

En vecka har gått......

Tiden går så fort och man hinner inte med sina bloggar!

Vad har då hänt den sista veckan?

Ja det var ju arbete hela veckan först och främst. Men visst hann man med lite annat också. Bakade en alldeles fantastisk kaka med jordgubbar eftersom sambons syster skulle komma förbi på onsdagen. Sen vet väl de flesta hur killar är...... Han glömde ta fram kakan.... Va säger man?
Han tinade i alla fall hembakta bullar till dem. Man måste ju skratta.

Bild 476

På jobbet glesnade det ur med folk i slutet på veckan och kommande vecka är vi bara två som kämpar på.
Jag slängde mig i solariet på fredagen eftersom solen lyser med sin frånvaro här.

Fredagkväll

innebar grillning med familjen men det röda glaset fick vara eftersom jag har haft ont i skallen flera dagar. (Kommer nog från ryggen.)  Men älgköttet smakade ändå mums.

lördagen

hade jag besök av ett brudpar och dess bestman som ville ta igen sig lite mellan fotografering och vigsel. Vi bor ju så nära en populär vigselkyrka vet ni. Den här gången var vi bekanta med bestmannen och de tre servades med kaffe och glada tillrop. Nu är de förmodligen herr och fru, för jag hoppas allt gick bra.

Bild 473

Bild 474

PS! Glömde fråga om jag fick publisera bilderna på dom men jag chansar, de kommer ju att vara med i tidningen i alla fall!!!

Idag

har det varit en "ta hand om föräldrarna-dag". Mamma har fått håret fixat, vi har bakat jordgubbskaka, igen, och pappa har fått gapa av sig lite. (Alzeimers, dement) Nu är de hemskjutsade igen och här sitter jag och tar igen mig. Tyvärr är jag jävligt sliten i min rygg och har varit så några dagar så jag orkar inte gå ut i trädgården  vilket jag annars borde. Jag ska besöka kiropraktor i morgon så får vi se om han kan hjälpa mig lite temporärt i alla fall. Det som känns jäkligast är att det är semester snart och då vill man ju vara fit for figth!

Inga kommentarer: