lördag 19 juli 2008

Madame Nyberg

I förrgår hittade jag en butik som jag bara måste besöka, Madame Nyberg i Valbo, strax utanför Gävle. Så i går drog jag dit med familjen på en spaningsrunda.
Träffade "Madame" själv och hennes pappa som var otroligt trevliga båda två.


Butiken var fantastiskt mysig med massor av saker "man inte kan leva utan". Jag hittade en dörr till växthuset som jag nog ska slå till på.


Annars är det mest rensa i trädgården och poa på så gott det går med min förbannade rygg. Ja den hänger ju med men gör sig påmind så fort man gör nåt i en lite ovalig ställning.
Bilden lånad från Vi i villa!
I går kväll partade vi loss lite med brorsans familj så nu sitter jag här och håller i håret. Vi var även bjudna till Lund i Valbo på dans, men fick tyvärr ingen skjuts, men vi får försöka igen nästa gång det bjuds till dans i byn.


Nu ska vi åka till min gamla morbror och hämta en del snickerimaskiner som han vill bli av med. Kanske kan man nu inleda en ny karriär..........


Vädret idag är inte det bästa och jag funderar om det är dags att städa klart vindarna??? Men pappa fyller ju år också så det blir allt ett skönt avbrott för tårta.


Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: