söndag 13 februari 2011

Fyra lediga dagar är snart ett minne blott!

Vad gjorde jag då på mina lediga dagar?
Ja torsdagen tillbringade jag med Malin och vi var på lite shopping i Valbo och Gävle. Vi lunchade på Café Purpur i Hedvigs trädgård och myste lite i deras färgstarka miljö. Kusin Agneta var på plats så vi fick en liten pratstund innan vi drog vidare. Tyvärr glömde jag att ta en bild men det får bli en annan gång.

Fredagen blev en dag i slöandets och snöandets tecken. Fan va det vräkte ner natten till fredagen och blåste smådjävlar hela dagen. Det blev lite skotta, lite elda, lite mysa, lite slöa och lite fika. Kvällen blev lite av en orgie i mat och godis. Inte bra för vägningen nästa vecka.

Lördag började med Bagar-Berta´s äppelkaka i långpanna. Sen var det dags att göra klart docksängen som mamma köpt på loppis till Ella. Den skulle få madrass, täcke och kudde med tillhörande lakan. Så det blev en stund vid symaskinen. Sen blev det en tur till bror och fru.
Latheten tog över och vi provade China-kuren vid Konsum-Triangeln till middag. Gött!!!

Nu skriver vi söndag. Just nu åker jag störtlopp men funderar på att varva ner med en promenad med Alice så fort Anja åkt sitt race.

Tjillevippen!

Inga kommentarer: