måndag 7 februari 2011

Ibland får man skämmas!

Jag har precis lärt mej en läxa, igen! Men det var en bra läxa som glädjer i slutändan. Jag ska fortsätta lita på min magkänsla. Åtminstonde i det här fallet.

Vips så har en vecka gått igen och i helgen har jag jobbat i köket på Gläntan. Ett slitigt göra men roligt och tillfredställande. Rörande när 50 ungdomar tjoar och applåderar åt vår matinsats. Ingen märkvärdig mat lagad men vi har försökt att göra det lilla extra ändå!


Nu blev det inga bilder tagna av mej själv den här helgen, men det var ett gnistrande vackert vinterväder däruppe och härliga skoterspår att promenera i, om man nu hade haft tid med det. Vi slet från tidig morgon till sen kväll men jag hann med några korta promenader med Alice i alla fall. Ja hon var med upp eftersom A jobbade och de andra hundvakterna också var upptagna.
Nu ska jag vara lite långledig nästa helg så jag får vila ikapp lite. Har mått riktigt bra i tre dagar nu. Kärringbesvären har hållt sig på sin kant ett tag. Känns skönt.

Idag har jag haft lite extraknäck med Hofors-Storviks motorklubb, kul att grotta ner sig i lite siffror emellanåt nu när man inte gör det till vardags längre. Jag tror det uppsklattades och det känns ju också toppen att få lite cred för det man gör.

Nu är det snart dags att vila liten stund i soffan och se på 112..... På återseende!

Inga kommentarer: