tisdag 19 augusti 2008

Brödkorg och reafynd!!!

Ja gubben är ju på fiskeresa så här hemma händer det saker när man inte behöver vara "hemhjälp"!

Jag syr och pysslar på som bara den.
Shoppar hinner jag också med och idag gjordes det fynd!

Två baljor en en ljuslykta för 100 spänn!!!!

Bild-469

Sen skulle jag försöka få till en större brödkorg. Det jäklades lite grand men jag är nöjd med resultatet!

Bild-465

Bild-463

Lite färglös kanske, men den matchar ju dagens reafynd!

Snart ska jag ladda keramikugnen med det som skapats i lera och då ska det bli spännande att se hur allt blir.

Har haft några barn här också som skapat lite grand och de väntar ivrigt på att allt ska bli klart!
De är nästan lika otåloiga som jag!

I morgon bär det iväg till hälsingland på turné med jobbet. Ska klämma fem kommuner på två dagar. Ovanåker, Bollnäs, Söderhamn, Hudiksvall och Ljusdal. Hoppas jag hittar nån loppis eller så där jag kan slinka in under resan!
Jag tar med kamera och dator för säkerhets skull!

Hej hopp!!!!

1 kommentar:

Moa sa...

Vilka fynd.. riktigt snygga och lyktan har jag fast modell större.. *ler* så den är fin.. =). Din sydda brödkorg var jättesnygg.. gillade jag och tyckte inte alls den var färglös.. kan vara fint med färg också förstås men denna var fin..
kram på dig..Monica