söndag 10 augusti 2008

Nu har det gått en vecka igen!

Idag kryper arbetsångesten i kroppen. Fyra lediga veckor har gått och i morgon är det dags att entra kontoret igen. Fyy! Känns inget vidare kan jag säga, jag skulle behöva vara ledig några månader för att komma ner i varv och återhämta kraften!

Vad har hänt sen sist?
Ja förra helgen regnade vi inne minst sagt, så om denna finns inte mycket att säga.

Men på tisdagen drog vi söderut. Helsingborg - Helsingör - Rödby - Puttgarten,  ja det blev en liten inköpsrunda, men tror ni kameran var med? Nix pix!
Vid första bensträckaren blev jag getingstucken i tinningen och det var inte kul.
Fick uppsöka läkarstation och få antihistamin eftersom ansiktet fick en konstig form.

I slutet på veckan var det dags för den årliga Cityfesten i Gävle. Jag attraheras inte så mycket av såna jippon ska jag erkänna, men jag offrade mig en stund på fredagen för gubbens skull.

Lördag kom med solsken och vi skulle ha kräftskiva. 50 st förväntansfulla gäster samlades och vi lekte lekar och hade trevligt i ett par timmar under eftermiddagen. Dags för mat och himlens portar öppnar sig. Hällregn i tre timmar, men det går att äta kräftor inomhus också. Om än inte lika trevligt. Vinet i dunkarna tog slut och nu dunkar det bara i huvudet!

Bild 011

Några PS för veckan:
Måndag = Mellis tar körkort, Mini börjar jobba!
Tisdag = Tysklandsresa!
Onsdag = Mellis fyllstyr åt Junior
Torsdag = Ösregn, gubben glömmer hämta mini på jobbet!
Fredag = Shopping inför kräftkalaset, Tommy hämtar hundvalp!
Lördag = Skål!!
Söndag = Dunk, dunk!!!!

Bild 016

Sixten 8 veckor

Bild 004

Mini efter första dagens arbete!

Inga kommentarer: