lördag 2 augusti 2008

Tullgarn, Fäviken Game Fair

I år har vi besökt Game Fair både i Fäviken och Tullgarn och jag måste säga att Fäviken slår Tullgarn med hästlängder. Dels var det verkligen "fler hästar" i Fäviken, men hela konceptet är klart överlägset i Fäviken.

 faviken2

En annan reflektion jag gjorde när jag jämförde de båda mässorna var klädseln på besökarna. På Tullgarn fanns "det fina folket", godsherrar med damer, kronjägare och andra uppklädda i slipsar och hattar och andra dyra accesoarer.
I Fäviken fanns "vi som kan jaga i jeans" om det kniper.
Skillnaderna är stora i vårt avlånga land.

faviken3

Tyvärr upptäckte jag även i år, och på båda ställena, att det finns folk som inte borde ha hund eller barn heller för den delen. Flera gånger under dagarna ropades det ut i högtalarna att det satt hundar instängda i bilarna på parkeringen. Detta gör mig så oerhört förbannad att jag anser att dessa hundägare ska få höga böter och fråntas hunden. Game Fair personalen plockar ut hunden efter tio minuter om inte ägaren ger sig till känna, tack och lov.

faviken12

Även en tvååring hittades sovande instängd i en bil ståendes i fullt solsken med 33 grader i skuggan. Ni kan ju tänka er vilken temeperatur det var i bilen? Man blir upprörd!

faviken1

Delar av parkeringen!

faviken4

Karolinerna rider in! 

faviken11

Paw från Bollnäs ställer ut!

faviken13

Jocke Smålänning med sin norske kollega kastar upp duvor!

faviken14

Pang! Pang! Pang!

faviken2

Många uppvisningar i paddocken!

faviken10

Smyckad vagn!

faviken15

Kepsar i massor med både töntiga texter och fyndigt roliga!

faviken16

Knivar, knivar och åter knivar!

Sen lyckades vi verkligen med vårt boende i år! Vi bodde på Kall Auto Lodge och det kan vi varmt rekommendera.
Kanonhotell med härlig relaxavdelning med utsikt över Kallsjön och Åreskutan!

faviken5

faviken6

faviken8

Vi hade ju lämnat vår Alice hemma men köpte henne en nöffande gris som hon anföll redan hos hundvakten.
Tack till Susanne och Christer för att ni tog hand om vår virvelvind Alice när vi roade oss i Fäviken!

faviken17

Nöff Nöff!!!

1 kommentar:

Madame Nyberg sa...

Jamen va gullig du är.
Tydligen var det nått globalt fel.
Alla blogspotare fick engelska ett tag. Men nu känner jag mig som i Svedala igen :)
Är du på förbivägen idag?
Kul i sånna fall.
Hjärtligt välkommen.
Kram-Kram