tisdag 27 november 2007

Kreativitet

Idag bestämde jag mig för att inte lägga mig på soffan utan i stället sy gardiner till vardagsrummet. Jag är ju lite tvärtomkärring så jag vill ha ljusa gardiner på vinter så nu har jag köpt ett linnetyg av min kusin på Lincafé i Järvö som ska bli nya gardiner.
De borde ha varit klara för länge sen men ni vet ju hur det kan vara ibland!
Jag slängde ut tyget på golvet och fick genast hjälp av han som alltid ska delta i samtliga aktiviteter som försigår i huset.

Ja han är väldigt sällskaplig i alla fall.

Nu orkade jag bara sy en uppsättning så det är fortfarande inte klart, men ni ska få se det fönster som blev klart. Nu är det bara lite julpynt nästa helg så blir det great!

Tänk vilken skillnad det blir. Jag har bara bytt gardiner pyntet är detsamma, men det blir ett helt nytt fönster. (Tidigare var det olivgröna panellängder)



Låter symaskinen stå framme så blir det nog gjort i morgon!

På den här bilden kan man ana stjärnhimlen ute i vår pergola!

Hoppas jag orkar sy klart i morgon nu!
Varför skulle jag krångla till det med hällor??

Sov Gott!

6 kommentarer:

Linda Lunda sa...

Mycket Snyggt!!! Och kul att hitta din 'andra' sida :o)!
Linda

Anonym sa...

Så fint de blev och vita gardiner på vintern funkar alldeles utmärkt.
kram ewa

Anonym sa...

Kul att du kikade in hos mig.Idag har det varit full fart på jobbet var inte hemma förrän halv nio ikväll.Det är inte så mycke energi kvar till annat än att få i sig mat och ta en promenad med hunden.
Nu ska jag krypa till sängs
Godnatt ewa

Stina sa...

Tjusigt damen.:-) Kram

Anonym sa...

Vad fint du har det hemma :)

Nu har jag äntligen fixat en egen blogg :D

Kram Zhannah

Anonym sa...

Ja, det får du gärna göra :) så kan jag lägga till dig på min sida också. hehe ska klura lite på hur man gör först, har inte hunnit förstå allt än.

Kram Zhannah